Επιχειρηματίας αγρότης με όραμα και στόχους
Η αναβάθμιση ενός αγρότη σε επιχειρηματία αγρότη δεν είναι κάτι απλό και σίγουρα δεν γίνεται από τη μια μέρα στην άλλη.Απαιτεί συνεχή προσπάθεια από τον αρχηγό και τα μέλη της γεωργικής εκμετάλλευσης. Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι η επιχειρηματικότητα εμπεριέχει ρίσκο. Ειδικά στον αγροτικό τομέα το ρίσκο είναι αρκετά αυξημένο. Πολλοί όμως είναι αυτοί, κυρίως νέοι, που καθημερινά αγωνίζονται να αναπτύξουν μια νέα επιχειρηματική ιδέα στον αγροτικό χώρο, παρόλο που απέναντί τους έχουν το ελληνικό κράτος, το οποίο όχι μόνο δεν βοηθά, αλλά στις περισσότερες των περιπτώσεων ορθώνει ανυπέρβλητα εμπόδια.
ΓΕΩΡΓΙΚΗ ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ
Μια επιχείρηση μέσα σε ένα διαρκώς αβέβαιο περιβάλλον. Σε αντίθεση με άλλους επιχειρηματίες, οι οποίοι τουλάχιστον δρουν μέσα σε ένα πιο σταθερό περιβάλλον, τα κέρδη ενός αγρότη επιχειρηματία εξαρτώνται άμεσα από τη " συνεργασία " της φύσης. Ο καιρός μπορεί ανά πάσα στιγμή να γίνει ο χειρότερος εχθρός του και να καταστρέψει το σύνολο της παραγωγής του μέσα σε λίγες ώρες. Οι καιρικές συνθήκες είναι αυτές που θα καθορίσουν την ποσότητα αλλά και την ποιότητα του παραγόμενου προϊόντος. Θα εμποδίσουν ή θα ευνοήσουν την εμφάνιση ασθενειών και εχθρών σε καλλιέργειες και ζώα και ταυτόχρονα θα μειώσουν ή θα αυξήσουν το κόστος παραγωγής.
Τα τελευταία χρόνια η κλιματική αλλαγή και τα ακραία καιρικά φαινόμενα έρχονται να προστεθούν στα προβλήματα που πρέπει να αντιμετωπίσει ένας γεωργός/κτηνοτρόφος.
Σε πρώτη φάση λοιπόν ένας επιχειρηματίας αγρότης είναι αυτός που μπορεί να συνδυάσει με επιτυχία:
- Τους φυσικούς πόρους (έδαφος, νερό, κλίμα).
- Το κεφάλαιο (εγκαταστάσεις, μηχανήματα, δένδρα, ζώα, αναλώσιμα υλικά).
- Την ανθρώπινη εργασία.
- Στην παραγωγή αγροτικών προϊόντων σε ανταγωνιστικές τιμές. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να ελέγχει το κόστος παραγωγής αναζητώντας συνεχώς τρόπους μείωσης του.
- Στη μεταποίηση και τυποποίηση του προϊόντος του, εξασφαλίζοντας με τον τρόπο αυτό μεγαλύτερο εισόδημα και αυτονομία κινήσεων.
- Στη διασφάλιση σταθερής ποσότητας και ποιότητας. Με τον τρόπο αυτό επιτυγχάνει σχέσεις εμπιστοσύνης με εμπόρους και καταναλωτές.
- 15% -20% ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ
- 20% - 35% ΜΕΤΑΠΟΙΗΤΗΣ
- 35% - 65% ΕΜΠΟΡΟΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου